Címkék

2016. február 24., szerda

Banános minipalacsinta

A mini palacsinta édes.

A mini palacsintát egyszerű elkészíteni.

A mini palacsinta ehető lekvárral vagy
gyümölcsökkel vagy
csokiöntettel.



Hozzávalók



1 banán





1 tojás



 1 csipet só





1 kávéskanál fahéj





1 kávéskanál nyírfacukor




olaj a sütéshez




tál



botturmix



merőkanál



serpenyő



lapos fakanál




Elkészítés

A banánt megpucolod.













A banánt a tálba teszed.













A tojást feltöröd, és a tálba öntöd.













A botturmixal összekevered a banánt a tojással.













A kávéskanál őrölt fahéjat a tálba teszed.













Csipet sót teszel a tálba.













Teáskanál nyírfacukrot teszel a tálba.













A tészát összeturmixolod a tálban.













A serpenyőt felmelegíted.
A serpenyőbe kis olajat öntesz.













A tésztából 1 adagot a kis merőkanállal a serpenyőbe kanalazol.













A tésztát megforgatod a serpenyőben.













Kész a banános minipalacsinta.

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.


2016. február 8., hétfő

Lenmagos kenyér könnyen / érthetően



Hozzávalók

 1 teáskanál só
1 csomag élesztő - ez 5 dekagramm
1 pohár víz - 2 deciliteres pohár
1 evőkanál olaj
  3 evőkanál lenmag
2 pohár finomliszt és 1 pohár grahamliszt - pohár 2 deciliteres


evőkanál
tepsi



Elkészítés

1) 2 pohár finomlisztet és 
1 pohár grahamlisztet önts a tálba.













2)  1 evőkanál olajat öntsd a tálba.










3) 1 pohár vizet önts a tálba.
 







 
 

4) A 3 evőkanál lenmagot öntsd a tálba.
1 teáskanál sót tedd a tálba.













 
5) Az élesztőt tedd a tálba.









6) Gyúrd össze a tésztát.
Ne legyen ragadós vagy folyós. 
Ha száraz, vízzel hígíthatod.













 
7) Takard le egy konyharuhával, hogy megdagadjon.
Legalább 15 percet várjál.







 
 

8) A tésztából formázz kenyeret vagy zsemléket.
Tedd a formákat tepsibe.














9) A tepsiben a tésztát tedd a sütőbe.
A sütőben 200 fokon süsd.
25 percig süsd a tésztát. 
Ha világosbarna és illatos, akkor már kész van.













Kész a kenyér vagy a zsemle.










 


 
Könnyen érthető kommunikációval készült recept.