Címkék

2014. március 30., vasárnap

Pogácsa könnyen érthetően

A recept egyszerű pogácsához készült.
A gyúrásakor ízesíthető a pogácsa.
Például medvehagyma összetépett levelével.

A receptet Somogyi Nóra készítette.
Köszönet Nórának a kóstolóért és a receptért.




Hozzávalók
1 csomag túró = negyed kilós
 1 kocka margarin = negyed kilós
 1 bögre liszt
 1 evőkanál só
 1 tojás
 evőkanál
bögre 
 nyújtófa
tepsi





tál 
sajt a pogácsa tetejére 
reszelő





sütőpapír a tepsibe







pohár









Elkészítés

A tálba tedd a túrót.
A tálba tedd a margarint.
A tálba tedd a lisztet.
A tálba tedd a sót.




















Gyúrd össze a túrót, a margarint, a lisztet és a sót.
Most ízesítheted a pogácsát.
Például tehetsz bele apróra vágott medvehagymát.

A medvehagyma egészséges.












Az összegyúrt tésztának így kell kinéznie.
A tálat tedd 15 percre a hűtőbe!





















A 15 perc eltelt.
A hűtőből vedd ki a tálat.
Az asztalra szórj egy kis lisztet.
A tésztát tedd az asztalra a tálból.
A tésztát nyújtsd ki a nyújtófával.
A tészta olyan vastag legyen, mint a kisujjad.













A tésztát kinyújtottad.
Pohárral szaggasd ki a pogácsát a tésztából.
A pohár peremét körben rányomod a tésztára.
Kör alakú tésztadarab válik le a tészta lapról.













A tepsire tegyél sütőpapírt.
A sütőpapírra tedd a pogácsákat.
A tojást üsd fel a bögrébe.
Keverd össze.
Kend a tojást a pogácsa tetejére.












Sajtot reszelj le.
A lereszelt sajtból minden pogácsa tetejére tegyél csipetet.



















Melegítsd elő a sütőt.
Forró sütőbe tedd a tepsi pogácsát.
Közepes lángon süsd a pogácsákat.
20 percig süsd a pogácsákat.
A pogácsa teteje világosbarna.
Kész a pogácsa.














Könnyen érthető kommunikációval készült recept.