Címkék

2014. október 15., szerda

Tojásrántotta tekercs

A tekercs könnyen elkészíthető.

Izgalmas kinézetű a rántotta.


Szeretem, ha 
egy klasszikus étel újszerűen néz ki.






Hozzávalók
3 tojás
1 csipet só
1 evőkanál olaj
tálka
villa
serpenyő és fakanál






Elkészítés

1) Az olajat öntsd a serpenyőbe!
Az olajat forrósítsd fel a tűzhelyen!














2) A tojásokat törd fel!
A tojásokat öntsd a tálba!
A tojáshéjat dobd ki!













3) A csipet sót szórd a tojásokra!













4) Villával keverd össze a tojásokat!













5) A tojás felét merd ki a forró serpenyőbe!
Ha ügyes vagy, 
a tojásokat öntheted is a tálból a serpenyőbe.













6) A rántottát süsd puhára!
Ne legyen átpirult, mert akkor tekerésnél törni fog.













7) A fakanállal tekerd fel a tojásrántottát, 
mintha palacsinta volna!
A végéből egy kicsit hagyj letekerve!
A feltekert tojásrészt húzd a serpenyő szélre!













8) A maradék tojást öntsd a serpenyőbe!
A beontott tojás érintkezzen a letekerve maradt tojással, 
hogy összesüljenek.












9) A fakanállal segítheted a tojások összesülését.













10) A megsült tojást tekerd fel tovább!
Úgy néz ki, mint egy palacsinta.















11) A tojásrántotta tekercset vágd fel, vagy 
egyben is tálalhatod!













Kész a tojásrántotta tekercs.













Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

2014. július 19., szombat

Csokis meggydzsem

A csokis meggydzsem könnyen elkészíthető.

Különleges ízű dzsem télire.

Csodás téli nasi vagy süti ízesítő.

Húshoz is finom lehet.


Kellékek
 1 kiló meggy
1 tasak dzsemfix
5 evőkanál cukor
1 tál
1 fazék
1 fakanál
4 kisebb befőttesüveg
1 merőkanál




2 evőkanál kakaópor





botturmix







Elkészítés

1) A meggyet mosd meg.
A meggyet magozd ki.













2) A meggyet fazékban főzd meg.
A meggy megpuhul.
A meggyet összeturmixolhatod.













3) A zsemfixet öntsd a fazékba.













4) A cukrot öntsd a fazékba.













5) A 2 evőkanál kakaóport öntsd a fazékba.














6) A meggydzsemet keverd össze.
A meggydzsemet forrald fel.













7) A meggydzsemet merőkanállal kanalazd a befőttesüvegbe.
A befőttesüveg tiszta és száraz legyen.
A konyharuha segít, hogy
ne forrázd meg a kezed a forró dzsemmel.













8) Zárd le a befőttesüveget fedővel.













9) A befőttesüvegeket fordítsd fejre 5 percre.













10) Állítsd talpra a befőttesüvegeket.
Címkézd fel a befőttesüvegeket, hogy tudd, 
mikor készült, 
mi van az üvegben.




2014. március 30., vasárnap

Pogácsa könnyen érthetően

A recept egyszerű pogácsához készült.
A gyúrásakor ízesíthető a pogácsa.
Például medvehagyma összetépett levelével.

A receptet Somogyi Nóra készítette.
Köszönet Nórának a kóstolóért és a receptért.




Hozzávalók
1 csomag túró = negyed kilós
 1 kocka margarin = negyed kilós
 1 bögre liszt
 1 evőkanál só
 1 tojás
 evőkanál
bögre 
 nyújtófa
tepsi





tál 
sajt a pogácsa tetejére 
reszelő





sütőpapír a tepsibe







pohár









Elkészítés

A tálba tedd a túrót.
A tálba tedd a margarint.
A tálba tedd a lisztet.
A tálba tedd a sót.




















Gyúrd össze a túrót, a margarint, a lisztet és a sót.
Most ízesítheted a pogácsát.
Például tehetsz bele apróra vágott medvehagymát.

A medvehagyma egészséges.












Az összegyúrt tésztának így kell kinéznie.
A tálat tedd 15 percre a hűtőbe!





















A 15 perc eltelt.
A hűtőből vedd ki a tálat.
Az asztalra szórj egy kis lisztet.
A tésztát tedd az asztalra a tálból.
A tésztát nyújtsd ki a nyújtófával.
A tészta olyan vastag legyen, mint a kisujjad.













A tésztát kinyújtottad.
Pohárral szaggasd ki a pogácsát a tésztából.
A pohár peremét körben rányomod a tésztára.
Kör alakú tésztadarab válik le a tészta lapról.













A tepsire tegyél sütőpapírt.
A sütőpapírra tedd a pogácsákat.
A tojást üsd fel a bögrébe.
Keverd össze.
Kend a tojást a pogácsa tetejére.












Sajtot reszelj le.
A lereszelt sajtból minden pogácsa tetejére tegyél csipetet.



















Melegítsd elő a sütőt.
Forró sütőbe tedd a tepsi pogácsát.
Közepes lángon süsd a pogácsákat.
20 percig süsd a pogácsákat.
A pogácsa teteje világosbarna.
Kész a pogácsa.














Könnyen érthető kommunikációval készült recept.