Címkék

2013. október 11., péntek

Körte leves

3 körte
1 fazék víz = 3 bögre víz
1 kávéskanál őrölt fahéj
1 kis kávéskanál gyömbérpor
1 fazék
1 fakanál
botturmix





1) A körtét mosd meg.
A körtét vágd kis darabokra.
A körte magházát dobd ki.










2) Az őrölt fahéjat tedd a fazékba.








3) A gyömbérport tedd a fazékba.









4) A körte levest forrald 20 percig.










5) A kész levest óvatosan turmixold össze.
Vigyázat a leves forró.









Kész a leves!
Jó étvágyat!










Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

2013. augusztus 19., hétfő

Szilvaleves

Finom leves az év minden időszakában.

Frissen szedett gyümölcsből vagy mirelittből érdemes készíteni.
Könnyen, gyorsan elkészíthető.



Hozzávalók
15 szilva
1 liter víz = 3 bögre víz
3 evőkanál méz
1 kávéskanál fahéj
1 kávéskanál szegfőszeg
fazék
kanál
botturmix





Elkészítés
1) A szilvákat kimagozzuk, félbe vágjuk.
A szilvákat betesszük a fazékba.
A fazekat 180 fokra forrósítsd.


2) A liter vizet öntsd a fazékba.






3) A mézet tedd a fazékba.
A mézet a legvégén érdemes beletenni.
A méz jótékony anyagai nem tűnnek el, ha 
alacsony hőfokon keverjük az ételbe.

4) A fahéjat tedd a fazékba.

5) A szegfűszeget tedd a fazékba.



6) A szilvákat főzd puhára.



7) A szilvákat turmixold össze.










Kész a finom szilvaleves könnyen érthetően.










Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

2013. május 7., kedd

Mozzarella sajt paradicsommal és sajtos kiflivel - Vizi Viktória konyhájából

 
Könnyen elkészíthető.
Ízletes olasz étel.






 Hozzávalók
2 paradicsom

1 csomag mozzarella sajt




1 sajtos kifli

olaj

bazsalikom
vágódeszka
kés
tányér
serpenyő







Elkészítés
1) A mozzarella sajtot vágd fel karikákra.
Olyan vastag legyen mint a kisujjad. 













2) A paradicsomot is vágd fel karikákra.











3) A sajtos kiflit is vágd fel karikákra.










4) A serpenyőt tedd a tűzre.
Forrósítsd fel a serpenyőt.
A kifli szeleteket süsd meg a serpenyőben.
A kifli szeletek mindkét oldala kicsit barnás legyen.










5) A mozzarellát és a paradicsomot tedd a tányérra.
Sorrend: 1 mozzarella, 1 paradicsom.
3 evőkanál olajat csepegtess rájuk.










6) Bazsalikommal szórd meg a paradicsomot és mozzarellát.










7) Kész a mozzarella sajt paradicsommal és sajtos kiflivel.
Köszönet Viktóriának a receptért.

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

2013. április 18., csütörtök

Zöldséges csirkemell csíkok


Friss zöldségekkel ízletes.

Egytál ételként ehető vagy 

készíthető hozzá köret.



Hozzávalók
kis tányérnyi méretű csirkemell csíkok
4 répa
6 gerezd fokhagyma
1 nagy hagyma
vágódeszka
kés
serpenyő
fakanál
3 evőkanál olaj vagy 1 evőkanál zsír
kávéskanál só, kakukkfű
1 szál rozmaring







Elkészítés
1) A répákat, hagymát, fokhagymát vágd fel kis darabokra.










2) A 3 evőkanál olajat öntsd a serpenyőbe.
Kapcsold be a főzőlapot magas hőfokra.










3) A répát, hagymát, fokhagymát tedd a serpenyőbe.










4) A húst sózd meg.










5) A húst fűszerezd kakukkfűvel.










6) A húst forgasd össze a fűszerekben.










7) A zöldségeket párold meg amíg a húst fűszerezed.
Fedő kell a serpenyőre, hogy a zöldség saját levében puhuljon.
Fedő nélkül kiszárad a zöldség.










8) A húst tedd a serpenyőbe.










9) A húst a zöldséggel keverd össze.










10) A rozmaringot tedd a serpenyőbe.
A rozmaring lehet friss vagy szárított.










11) Keverd össze a húst a zöldséggel.
Süsd a zöldséges húst puhára.











Kész van a zöldséges csirkemell csíkok.










Könnyen érthető kommunikációval készült recept.