Címkék

2012. szeptember 27., csütörtök

Rántott patiszon

Finom feltét főzelékhez vagy
krumplihoz vagy rízshez.

Kicsit munkaigényes.

Hozzávalók

1 patiszon
1 teáskanál só
1 bögre liszt
3 tojás
1 bögre zsemlemorzsa
fél üveg olaj
kés
vágódeszka
5 tányér
villa
fazék vagy magas falú teflon serpenyő
fakanál vagy kiszedő
Elkészítés
1) A patiszont vágd félbe.

2) Vágd le a patiszon héját.
Kapard ki a patiszon magját és belét.

3) A patiszont vágd fel nagyobb csíkokra.

4) A patiszont sózd meg.

5) A panírozáshoz készülj elő.
1 tányérra tedd a sózott patiszont.
1 tányérba önts lisztet.
1 tányérba törd fel a tojást.
A tojás héját dobd ki.
A tojás fehérjét és sárgáját keverd össze villával.
1 tányérba önts zsemlemorzsát.
1 tányért tegyél ki, hogy rátedd a kész patiszont.

6) A patisznt forgasd meg a lisztben.

7) A patiszont forgasd meg a tojásban.
Használj villát.

8) A patiszont forgasd meg a zsemlemorzsában.

9) Minden patiszon darabot panírozz be.

9) A fazekat tedd fel a főzőlapra.
A fél üveg olajat öntsd bele.
Az olajat melegítsd forróra.
A forró olajba tedd a panírozott patiszont.
A patiszonokat süsd az olajban.

10) A patiszonokat forgasd meg fakanállal vagy kiszedővel.
A patiszon aranybarna színű legyen.

Jó étvágyat a rántott patiszonhoz!
Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

2012. szeptember 10., hétfő

Szilvalekvár cukor nélkül - paleo formában


Lekvár csak szilvából.

Nincs a lekvárban cukor, tartósítószer.


Hozzávalók

1 kiló szilva
2 fazék
fakanál és merőkanál
botturmix
legalább 6 kisebb befőttes üveg
5 konyharuha
Elkészítés
1) A szilvákat mosd meg.

2) A szilvákból szedd ki a magját.

3) A szilvákat tedd a fazékba.
A fazék alatt a tüzhelyet kapcsold magas hőfokra.
A szilvát turmixold össze.

4) A szilva levet keverd meg többször.
1 órát forrald a szilva levét.

5) A másik fazékba tedd bele a befőttes üvegeket és tetejüket.
A fazékba önts vizet. A víz lepje el az üvegeket.
A fazék vizet forrald fel.
A forralás fertőtleníti az üvegeket.

6) Óvatosan szedd ki az üvegeket és a tetőket a forró vízből.
Én saláta fogót használtam.

7) A szilvalekvárt szedd ki merőkanállal a befőttes üvegbe.
Az üveget teljesen tedd tele lekvárral.
Ne maradjon levegő az üvegben!

Konyharuhával fogd a befőttes üveget.
Az üveg a lekvár miatt forró lesz.

8) A tetőt tekerd a befőttes üvegre.

9) Egy fazekat bélelj ki konyharuhákkal.

10) A lekváros üvegeket tedd a konyharuhákba.

11) A lekváros üvegek tetejére is tegyél konyharuhát.
Hagyd kihülni a konyharuhák között.

Kész a szilvalekvár.
Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

2012. szeptember 6., csütörtök

Káposztás tészta

Finom, egyszerű étel.
2 embernek készíted.
A tészta főzését nézd meg ide kattintva.
Kocka tésztát főzzél.
A tésztát előre megfőzheted, vagy
a káposzta pirítása közben.
Hozzávalók a pirított káposztához

1 kis káposzta
4 evőkanál olaj
2 evőkanál cukor
1 teáskanál só
fazék
kanál
reszelő
kés
fakanál
tál
Elkészítés
1) Az olajat öntsd a fazékba.
Forrald az olajat.

2) A cukrot keverd az olajhoz.

3) A káposztát pucold meg.
A káposztát vágd 4 részre.

4) A káposzta darabokat reszeld le egy tálba.

5) A káposztát sózd meg.

6) A cukros olajat keverd meg többször a fazékban.

7) A káposztát tedd a fazékba.

8) A káposztát keverd össze az olajos cukorral.
Pirítsd arany színűre a káposztát.

9) A főtt tésztát tedd a káposztára.

10) A tésztát és a káposztát keverd össze.

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.