Címkék

2012. április 4., szerda

Töki pompos

Barátok készítették el
a töki pompost.
Finom, laktató étel.

Kovács Lajos mutatja be,
hogyan készítsünk töki pompost.


Finom, laktató étel.
Ízletes ebéd vagy vacsora.

Hozzávalók

fél kiló liszt = fél zacskó liszt
1 bögre víz és víz a tésztához
1 teáskanál cukor
2 dekagramm élesztő = fél csomag élesztő
3 evőkanál olaj
1 kávéskanál só
1 nagy doboz tejföl
2 hagyma
1 csomag szalonna vagy bacon
1 kis csomag sajt
1 kis tál és 1 nagy tál
kanál
kés
tepsi
vágódeszka




reszelő

Elkészítés

1) A lisztet öntsd a tálba.
A sót öntsd a tálba.

A vizet öntsd a kis tálba.
A cukrot önsd a kis tálba.
Az élesztőt tedd a kis tálba.
Kanállal keverd össze.

2) Az élesztő felfut.
Olyan, mint a kakaós csigánál. Nézd meg itt!
Az élesztőt öntsd a liszthez.
Vizet önts a liszthez.
A tészta gyúrható legyen.

3) Gyúrd össze a tésztát.
Sokat kell gyúrni.

4) A tészta összeáll.
A tésztát hagyd pihenni a tálban 1 órát.

5) A tésztát tedd a tepsibe.
A tésztát nyomkodd szét a tepsiben.

6) Szurkáld meg a tésztát.

7) A hagymákat pucold meg.

8) A hagymákat vágd fel.

9) A tésztát kend meg tejföllel.

10) A tejfölös tésztára szórd a hagymákat.

11) A szalonnát vágd kis darabokra.

12) A szalonna darabokat szórd a tésztára.

13) A sajtot reszeld le.

14) A sajtot szórd a tésztára.

15) A tepsit tedd a sütőbe.
220 fokon süsd.
30 percet süsd.
A tészta aranybarna legyen.
Könnyen érthető kommunikációval készült recept.