Címkék

2012. március 29., csütörtök

Kakaós csiga













Hozzávalók
2 tojás
3 kanál cukor = 5 dekagramm cukor
1 és fél bögre tej = 4 deciliter tej
fél élesztő = 2 dekagramm élesztő
25 kanál liszt = 2 bögre liszt = 50 dekagramm liszt
5 dekagramm margarin
10 kanál kakaó = 20 dekagramm kakaó

1 kávéskanál só
2 tál
kanál
bögre
turmix
fazék
gyúrófa és gyúródeszka
tepsi
kés
sütőpapír
Elkészítés

1) A cukrot öntsd a tálba.

2) A tojások sárgáit öntsd a tálba.

3) A tojások sárgáit és a cukrot turmixold össze.

4) A tej nagy részét (4 deciliter) öntsd a tojásos cukorhoz.

4) A maradék tejet melegítsd langyosra a bögrében.

5) 1 kanál cukrot adj a langyos tejhez.

6) Az élesztő felét morzsold a tejhez.


7) A tejet, cukorral és élesztővel keverd el.
A bögrét tartsd langyosan.

8) A tejes, cukros élesztő felfut a bögrében.

9) A lisztet öntsd a tálba.

10) A felfutott élesztőt öntsd a liszthez.

11) A cukros tojássárgáját öntsd a liszthez.

12) A margarint olvaszd meg kis fazékban.

13) Tegyél 1 kávéskanál sót a lisztbe.

14) A margarint öntsd a liszthez.
Keverd össze a tésztát.

15) A tésztát takard le konyharuhával.
A tésztát pihentesd 1 órát.

15) A megdagadt tésztát gyúrd laposra.
5 milliméter vastag legyen a tészta.


16) Szórd meg cukros kakaóval a tésztát.

17) A tésztát tekerd fel.

18) A tepsibe tegyél sütőpapírt.

19) A feltekert tésztát vágd vékony karikákra.

20) A vékony kakaós csigákat tedd a tepsire.

21) A kakaós csigákat süsd 180 fokon 20 percig.
A csigák legyenek aranybarnák.

Kész a kakaós csiga.

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

2012. március 13., kedd

Tojásos lecsó


1 hagyma
4 paprika
2 paradicsom
3 evőkanál olaj
2 tojás
kés
vágódeszka
fazék
fakanál
tálka
villa
Elkészítés

1) A hagymát hámozd meg.

2) A paprikákat és paradicsomokat mosd meg.

3) A paprikát tisztítsd meg.

4) A 3 evőkanál olajat öntsd a fazékba.
A fazekat tedd a tüzhelyre.
A tűzhelyen hevítsd az olajat.

5) A hagymát vágd apró darabokra.
A hagymát öntsd az olajba.

6) A paprikát és a paradicsomot vágd apróra.

7) A felvágott paprikát és paradisomot tedd a fazékba.

8) A hagymát, paprikát, paradicsomot főzd 15 percig.
Fedőt tegyél a fazékra.
A zöldségek megfonnyadnak a fazékban.

9) A 2 tojást törd fel tálkába.
A tojásokat verd fel villával. Itt megnézheted a tojás felverést.
A tojásokat öntsd a fazékba.
Tehetsz a rántottába fűszert.
Én nem tettem.

10) A tojásos lecsót kevergetve főzd.
A tojás megkeményedik.
Olyan lesz, mint a rántotta.

Kész a tojásos lecsó. Jó étvágyat!


Könnyen érthető kommunikációval készült recept.