Címkék

2012. február 13., hétfő

Túrógombóc


Hozzávalók

fél kiló túró = 500 gramm túró
1 tójás
csipett só
9 evőkanál búzadara
1 evőkanál vaníliáscukor
1 evőkanál citromlé
fél liter víz
1 bögre zsemlemorzsa
5 evőkanál olaj
tál
kanál
fazék
serpanyő
tányér
Elkészítés

1) A túrót tedd a tálba.

2) A tojást törd fel, és tedd a tálba.

3) Csipet sót szórj a tálba.

4) A 9 evőkanál zsemlemorzsát tedd a tálba.

5) A vaniliáscukrot öntsd a tálba.

6) A citromlevet öntsd a tálba.

7) A tálban lévő dolgokat keverd össze.

8) Kapcsold be atűzhelyet.
A fazékba öntsd bele a fél liter vizet.
A vizet forrald fel.

9) A vízbe önts egy teáskanálnyi sót.

10) A túróból gyúrj gombócokat.
A gombócokat tedd a forrásban lévő vízbe.

11) A gombócokat 10 percig főzd a vízben.

12) Olajat öntsd a serpenyőbe.

13) Zsemlemorzsát tedd a serpenyőbe.
Kevergetve süsd aranybarnára a zsemlemorzsát.

14) A túrógombocókat forgasd meg a morzsában.
Kész a túrógombóc.
Eheted magában vagy
cukorral vagy
tejföllel vagy
fahéjjal.

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

2012. február 6., hétfő

Fehérrépa leves


Hozzávalók

5 darab fehérrépa


3 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olaj
1 liter víz
só és bors
fazék
fakanál
hámozó
kés
vágódeszka
botturmix
Elkészítés

1) A fehérrépákat és a fokhagymát pucold meg.


2) A fehérrépákat és a fokhagymákat vágd apróra.

3) Az olajat öntsd a fazékba.
A főzőlapot kapcsold be.

4) A felvágott zöldségeket öntsd a fazékba.

5) A zöldségeket kevergetve pirítsd kicsit.

6) A zöldségeket öntsd fel vízzel.
A víz lepje el a zöldségeket.
A levest sózd meg és borsózd meg.
Ízesen szereted? Tegyél bele leveskockát.

7) A megfőtt levest turmixold össze.

Kész a fehérrépa leves könnyen érthető recept alapján.

2012. február 2., csütörtök

Brownie - a csokis csoda egyszerűen


Hozzávalók
2 evőkanál kakaópor
10 dekagramm vaj
10 dekagramm étcsokoládé
5 dekagramm tejcsokoládé
8 dekagarmm liszt = 2 bögre liszt
15 dekagramm cukor = 1 és fél bögre cukor
4 darab tojás
kés
fazék
kanál és habverő
tepsi (kb. 20 X 22 centiméteres tepsi)

Elkészítés

1) A 10 dekagramm vajat vágd le.

2) A vajat olvaszd fel a fazékban.

3) A tábla csokikat törd össze.

4) A csoki darabokat tedd a vajhoz, és olvaszd meg.

5) A 2 kanál kakaóport tedd a vajhoz.

6) A lisztet tedd a vajhoz.

7) A cukrot tedd a vajhoz.

8) A 4 tojást tedd a vajhoz.

9) Keverd össze.

10) A tepsit kend ki vajjal.
A tepsit lisztezd be.
A tésztát öntsd a tepsibe.

11) A tésztát süsd 180 fokon 25 percig.


Kész az amerikai brownie.
A tésztája kicsit ragacsos és sűrű.
Laktató édesség.

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.