Címkék

2012. január 30., hétfő

Palacsinta


Hozzávalók
20 dekagramm liszt = 2 bögre liszt
2 tojás
csipet só
3 deciliter tej = 1 bögre tej
2 deciliter szénsavas víz = 1 bögre szénsavas víz
olaj a sütéshez
tál és habverő
kanál
merőkanál
serpenyő
falapát
Elkészítés

1) Az 1 bögre lisztet öntsd a tálba.

2) A 2 tojást verd a tálba.

3) Csipet sót önts a tálba.

4) Az 1 bögre tejet öntsd a tálba.

5) Az 1 bögre szénsavas vizet öntsd a tálba.
Keverd össze a palacsinta tésztáját.

6) Kapcsold be a tűzhelyet.
A serpenyőt tedd a tűzhelyre.
1 evőkanál olajat önts a serpenyőbe.

7) 1 merőkanál palacsinta tésztát önts a serpenyőbe.
A serpenyőt mozgasd, hogy a tészta palacsinta formájú legyen.

8) A falapáttal fordítsd meg a palacsintát.

9) Süsd a palacsinta mindkét oldalát kicsit barnára.

10) Megsült a palacsinta.
Csúsztasd ki egy tányérra.

Kend meg például:
kakaóval vagy fahéjjal vagy lekvárral vagy pudinggal.

Jó étvágyat!
Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

2012. január 27., péntek

Paradicsomleves


Hozzávalók

 3 evőkanál olaj
2 evőkanál liszt
1 üveg paradicsomszósz
kevés só
1 fej hagyma
3 darab babérlevél
kés
2 literes fazék
fakanál
1 liter víz

Elkészítés

1) A 3 evőkanál olajat öntsd a fazékba.

2) A 2 evőkanál lisztet tedd a fazékba.
Gyorsan keverd az olajat és a lisztet.
Könnyen leég a rántás.

3) A papardicsompürét öntsd a fazékba.

4) Sót önts a fazékba.

5) 1 liter vizet önts a fazékba.

6) A hagymát pucold meg.
A hagymát tedd a fazékba.

7) A 3 darab babérlevelet tedd a fazékba.

8) A levest forrald egy kicsit.

Kész a paradicsomleves.

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.