Címkék

2012. szeptember 10., hétfő

Szilvalekvár cukor nélkül - paleo formában


Lekvár csak szilvából.

Nincs a lekvárban cukor, tartósítószer.


Hozzávalók

1 kiló szilva
2 fazék
fakanál és merőkanál
botturmix
legalább 6 kisebb befőttes üveg
5 konyharuha
Elkészítés
1) A szilvákat mosd meg.

2) A szilvákból szedd ki a magját.

3) A szilvákat tedd a fazékba.
A fazék alatt a tüzhelyet kapcsold magas hőfokra.
A szilvát turmixold össze.

4) A szilva levet keverd meg többször.
1 órát forrald a szilva levét.

5) A másik fazékba tedd bele a befőttes üvegeket és tetejüket.
A fazékba önts vizet. A víz lepje el az üvegeket.
A fazék vizet forrald fel.
A forralás fertőtleníti az üvegeket.

6) Óvatosan szedd ki az üvegeket és a tetőket a forró vízből.
Én saláta fogót használtam.

7) A szilvalekvárt szedd ki merőkanállal a befőttes üvegbe.
Az üveget teljesen tedd tele lekvárral.
Ne maradjon levegő az üvegben!

Konyharuhával fogd a befőttes üveget.
Az üveg a lekvár miatt forró lesz.

8) A tetőt tekerd a befőttes üvegre.

9) Egy fazekat bélelj ki konyharuhákkal.

10) A lekváros üvegeket tedd a konyharuhákba.

11) A lekváros üvegek tetejére is tegyél konyharuhát.
Hagyd kihülni a konyharuhák között.

Kész a szilvalekvár.
Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése