Címkék

2012. február 13., hétfő

Túrógombóc


Hozzávalók

fél kiló túró = 500 gramm túró
1 tójás
csipett só
9 evőkanál búzadara
1 evőkanál vaníliáscukor
1 evőkanál citromlé
fél liter víz
1 bögre zsemlemorzsa
5 evőkanál olaj
tál
kanál
fazék
serpanyő
tányér
Elkészítés

1) A túrót tedd a tálba.

2) A tojást törd fel, és tedd a tálba.

3) Csipet sót szórj a tálba.

4) A 9 evőkanál zsemlemorzsát tedd a tálba.

5) A vaniliáscukrot öntsd a tálba.

6) A citromlevet öntsd a tálba.

7) A tálban lévő dolgokat keverd össze.

8) Kapcsold be atűzhelyet.
A fazékba öntsd bele a fél liter vizet.
A vizet forrald fel.

9) A vízbe önts egy teáskanálnyi sót.

10) A túróból gyúrj gombócokat.
A gombócokat tedd a forrásban lévő vízbe.

11) A gombócokat 10 percig főzd a vízben.

12) Olajat öntsd a serpenyőbe.

13) Zsemlemorzsát tedd a serpenyőbe.
Kevergetve süsd aranybarnára a zsemlemorzsát.

14) A túrógombocókat forgasd meg a morzsában.
Kész a túrógombóc.
Eheted magában vagy
cukorral vagy
tejföllel vagy
fahéjjal.

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése