Címkék

2011. november 28., hétfő

Tejbegríz

2 bögre tej = 6 deciliter tej
10 evőkanál gríz
1 csipet só
2 evőkanál kakaópor
4 evőkanál cukor
fazék
fakanál
Elkészítés

1) A tejet öntsd a fazékba.

2) A tejet kezd el forralni.

3) A grízt öntsd a tejbe.
A tejet a grízzel keverd forralás közben.

4) Sózd meg a tejbegrízt.
Keverd tovább forrásig a tejbegrízt.
Ha nem kevered leég a fazék aljára.

A felforrt tejbegrízt öntsd tényárba.
A tejbegrízt ízesítsd kedvedre kakaóval és cukorral
vagy fahéjjal.

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

2011. november 23., szerda

Birsalmaszósz

2 birsalma
víz
2 evőkanál cukor
késhegynyi fahéj
2 evőkanál tejföl
1 evőkanál liszt
kés
vágódeszka
fazék
kanál
tálka
Elkészítés
1) A birsalmát mosd meg.

2) A birsalmát pucold meg.

3) A birsalmát magozd ki.

4) A birsalmát vágd kis darabokra.

5) A birsalma darabokat tedd a fazékba.

6) A birsalmára önts vizet, hogy ellepje.

7) A birsalmát főzd forrásig.
Tegyél bele 2 evőkanál cukrot.

8) A birsalmába tedd bele a késhegynyi fahéjat.
Keverd el a birsalmát.

8) Amíg fő a birsalma, készíts habarást.
Tálba tegyél 2 evőkanál tejfölt.

9) A tejfölhöz tegyél 1 evőkanál lisztet.

10) A tejfölt és a lisztet keverd el.

11) A habarást öntsd a birsalmára.

12) A habarást keverd el a birsalmával.

13) A birsalmaszószt forrald fel kicsit.

Jó étvégyat a birsalmaszószhoz!

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

Sütőtök

sütőtök
nagy kés
nagy tepsi

Elkészítés
1) A sütőtököt mosd meg és vágd ketté.

2) A sütőtököt vágd fel darabokra.
A magokat kanálla kiszedheted.
Én a magokat a tökben hagyom.
A magok átsülve tökmagok.

3) A sütőtök darabokat tedd tepsire.


4) A tesit tedd a sütőbe.
A sütőtököt süsd 200 fokon 40 percig.
Süsd barnára.

5) A kész sütőtököt vedd ki a sütőből.

Kész a finom sütőtök.
Jó étvágyat!
Könnyen érthető kommunikációval készült recept.



2011. november 3., csütörtök

Sörben sült csirkecomb- könnyen érthetően

csirkecomb   1 ember 2 csirkecomb
fél doboz sör
1 erőleveskocka
margarin
tepsi
2 villa
alufólia





Elkészítés

1) Olajjal kend ki a tepsit.













2) A sört nyisd ki.










3) A megpucolt, mosott csirkecombokat tedd a tepsibe.










4) A doboz sör felét öntsd a csirkecombokra.











5) Az erőleveskockát tedd a csirkecombok közé.










6) A csirkecombokra kenj kis margarint.










7) Alufóliával fedd be a tepsit.










8) A tepsit tedd a sütőbe.
Süsd 30 percet 170 fokon.










9) Az alufóliát vedd le a tepsiről.
Vigyázz, mert a gőz kicsap az alufólia alól.










10) A csirkecombokat fordítsd meg.










11) Tedd vissza a tepsit a sültőbe alufólia nélkül.
Süsd 30 percig 170 fokon.
Barnára süsd a csirkecombokat.










12) A csirkecombokat fordítsd meg.










13) A tepsit tedd be a sütőbe.
Süsd 30 percig 170 fokon.
Süsd a csirkecombot barnára.










14) Barnára sült a csirkecomb?
Vedd ki a sütőből.










Kész a sörben sült csirkecomb.










Jó étvágyat!










könnyen érthető recept