Címkék

2011. augusztus 21., vasárnap

Tejszínes répaleves

Hozzávalók

5 darab közepes répa
3 evőkanál olaj
1 liter víz
1 darab erőleves kocka
1 kis doboz főzőtejszín
fazék
fakanál
kés
vágódeszka
hámozó
botturmix

Elkészítés

1) A répák héját hámozd le.
Vágd le a répák végeit.

2) A répákat karikázd fel.

3) Önts 3 evőkanál olajat a fazékba.
Kapcsold be a tűzhelyet.

4) Tedd a répa karikákat a fazékba.
Dinszteld meg a répát.
A dinsztelés azt jelenti, hogy
kicsit megsütöd a répát.
A dinsztelés kiemeli a répa színét a levesben.

5) Önts 1 liter vizet a répára.
Tedd bele a vízbe a leveskockát.

6) Forrald fel a levest.
Öntsd a főzőtejszínt a levesbe.

7) Turmixold össze a répát a levesben.

Kész a tejszínes répaleves.
Még a kisgyerekek is szeretik.

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.

2011. augusztus 16., kedd

Cukkini lekvár

Hozzávalók
2 darab közepes cukkini
1 zacskó dzsemfix por 2:1 vagy 3:1
1 bögre cukor = 350 gramm cukor
4 darab nagyobb citrom
2 teáskanál gyömbér
fazék
hámozó
kés
vágódeszka
reszelő
fakanál
merőkanál
3 darab befőttesüveg
Elkészítés

1) A cukkiniket hámozd meg.

2) A cukkiniket reszeld le.

3) A dzsemfix port öntsd a cukkinihez.
3 evőkanál cukrot önts a cukkinihez.

4) A cukkinit forrald kevergetve.

5) 2 teáskanál gyömbérport önts a cukkinihez.

6) 2 megmosott citrom héját reszeld a cukkinihez.

7) A többi citromot pucold meg.
Ne maradjon rajta héj, a fehér héjat is szedd le.

8) A citromokat magozd ki.
A citromokat vágd fel kis darabokra.

9) A citrom darabokat tedd a cukkinibe.

10) A cukkinit forrald kevergetve.
10 percig forrald.

11) A cukkinidzsemet merőkanállal szedd ki.

12) A cukkinidzsemet öntsd befőttes üvegekbe.

13) A beföttes üvegekre csavard rá a tetőt.

14) A befüttes üvegeket állítsd 5 percre a tetejére.
A befüttes üveg fejjel lefelé álljon.

15) A befőttes üvegeket cimkézd fel.
Írd a cimkére a dzsem nevét és a dátumot.
Nem felejted el, mikor készült.

Kész a cukkini dzsem télire.
Könnyen érthető kommunikációval készült konyhai recept.
Könnyen érthető recept.

Sült paprika Anita módra

Hozzávalók
10 darab paprika
2 evőkanál olaj
2 csipet só
4 darab tojás
serpenyő
szűrőtál
fakanál
kés
tányér
villa
Elkészítés
1) A paprikákat mosd meg.

2) A paprikákat végd fel a serpenyöbe.

3) 2 evőkanál olajat önts a paprikákra.

4) A paprikát fakanállal keverd meg.
Hagyd párolódni a paprikát 5 percig.

5) 2 csipet sót tegyél a paprikára.
A paprikát keverd meg.

6) A tojásokat törd fel.
Hogyan kell a tojást feltörni?
Nézd meg a Konyhai trükkök menüben, jobb oldalon.

7) A tojásokat verd fel.
Hogyan kell a tojást felverni?
Nézd meg a Konyhai trükkök menüben jobb oldalon.

8) A felvert tojásokat öntsd a paprikához.
Keverd meg a tojásos paprikát.
Hagyd megsülni a tojásokat.

Kész a sült paprika.
A receptet Szebelédi - Kurucz Anita készítette.
Köszönöm Anitának a képeket és a receptet.
A recept könnyen érthető.