Címkék

2011. december 12., hétfő

Linzer

Hozzávalók

400 gramm liszt = 20 púpozott evőkanál liszt
2 csomag sütőpor
1 csomag valiliás cukor
5 evőkanál cukor
2 tojás
200 gramm margarin
csipet só
tál
gyúrófa
szaggató forma
tepsi
sütőpapír
lekvár
Elkészítés

1) A lisztet mérd ki a tálba.

2) A vaníliáscukrot tedd a liszthez.

3) A sütőporokat tedd a liszthez.

4) A cukrot tedd a liszthez.



5) A tojásokat tedd a liszthez.

6) A margarint tedd a liszthez.



7) Kevés sót tegyél a liszthez.

8) Gyúrd össze a tésztát kézzel vagy géppel.
Kézzel gyúrásnál vedd le a gyűrűt az ujjadról.

9) A tészta összeáll gyúráskor.

10) A tepsire tegyél sütőpapírt.
Kapcsold be a sütőt 200 fokra.

11) Liszttel szórd meg az asztalt vagy a gyúródeszkát.

12) A tésztát tedd a lisztes asztalra.
Sok liszt kell a nyújtáshoz.

13) Liszttel szórd meg a tészta tetejét.
A gyúrófára nem ragad tészta.
Sokszor lisztezd a gyúrófát is.

14) A gyúrófával nyújtsd ki a tésztát vékonyra.
Minden irányba görgesd a gyúrófát a tésztán.
Vonalzóval 3 miliméteres a tészta vastagsága.

15) Szaggató formával szaggas mintát a tésztába.
Sűrűn egymás mellé nyomd a mintákat.

16) A megmaradt tésztát gyúrd össze.
Gyúrófával nyújtsd ki.
Szaggas a tésztába mintát.
Folytasd, amíg elfogy a tészta.

17) A tészta mintákat tedd a tepsire.

18) A tepsit tedd be a sütőbe.
200 fokon 6 vagy 8 perc alatt megsül a tészta.

19) A tepsit vedd ki a sütőből.
Vedd le a kész linzereket.
Új tésztákat tegyél a tepsire.
Süsd meg, majd vedd ki.
Folytasd, amíg minden tésztát megsütöttél.

20) 1 linzert kenj meg lekvárral.
1 másik linzert tegyél a lekváros linzerre.

Kész a lekváros linzer.
Jó étvágyat!


Könnyen érthető kommunikációval készült recept.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése