Címkék

2011. augusztus 16., kedd

Cukkini lekvár

Hozzávalók
2 darab közepes cukkini
1 zacskó dzsemfix por 2:1 vagy 3:1
1 bögre cukor = 350 gramm cukor
4 darab nagyobb citrom
2 teáskanál gyömbér
fazék
hámozó
kés
vágódeszka
reszelő
fakanál
merőkanál
3 darab befőttesüveg
Elkészítés

1) A cukkiniket hámozd meg.

2) A cukkiniket reszeld le.

3) A dzsemfix port öntsd a cukkinihez.
3 evőkanál cukrot önts a cukkinihez.

4) A cukkinit forrald kevergetve.

5) 2 teáskanál gyömbérport önts a cukkinihez.

6) 2 megmosott citrom héját reszeld a cukkinihez.

7) A többi citromot pucold meg.
Ne maradjon rajta héj, a fehér héjat is szedd le.

8) A citromokat magozd ki.
A citromokat vágd fel kis darabokra.

9) A citrom darabokat tedd a cukkinibe.

10) A cukkinit forrald kevergetve.
10 percig forrald.

11) A cukkinidzsemet merőkanállal szedd ki.

12) A cukkinidzsemet öntsd befőttes üvegekbe.

13) A beföttes üvegekre csavard rá a tetőt.

14) A befüttes üvegeket állítsd 5 percre a tetejére.
A befüttes üveg fejjel lefelé álljon.

15) A befőttes üvegeket cimkézd fel.
Írd a cimkére a dzsem nevét és a dátumot.
Nem felejted el, mikor készült.

Kész a cukkini dzsem télire.
Könnyen érthető kommunikációval készült konyhai recept.
Könnyen érthető recept.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése